Koniec ze staniem w niepotrzebnych kolejkach! Do Wydziału Komunikacji w starostwie umówisz wizytę online

Koniec ze staniem w niepotrzebnych kolejkach! Wydział Komunikacji, Dróg i Transportu Starostwa Powiatowego w Rzeszowie od 13 lipca br. wprowadził system internetowej rezerwacji wizyt, dzięki czemu interesanci będą teraz obsługiwani czy szybciej i sprawniej to się okaże.

od dnia 13 lipca 2020 r. w Wydziale Komunikacji, Dróg i Transportu obowiązywać będzie WYŁĄCZNIE obsługa stron po uprzednim zarezerwowaniu terminu wizyty w systemie internetowej rezerwacji.

Starostwo Powiatowe w Rzeszowie informuje, iż w celu zminimalizowania ryzyka rozprzestrzeniania się epidemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2 oraz zapewnienia bezpieczeństwa interesantów jak i pracowników urzędu od dnia 13 lipca 2020 r. w Wydziale Komunikacji, Dróg i Transportu obowiązywać będzie WYŁĄCZNIE obsługa stron po uprzednim zarezerwowaniu terminu wizyty w systemie internetowej rezerwacji dostępnej pod adresem: http://kolejka.powiat.rzeszow.pl/#/group

Przypominamy, iż w dalszym ciągu istnieje możliwość załatwiania spraw w Wydziale Komunikacji, Dróg i Transportu w drodze elektronicznej za pośrednictwem platformy: https://www.esp.pwpw.pl/
Szczegółowy opis procedur załatwiania spraw w wydziale komunikacji (w tym również w drodze elektronicznej) dostępny jest pod adresem:https://bip.powiat.rzeszow.pl/?c=mdTresc-cmPokaz-1876

Do tej pory petent, który np. chciał zarejestrować pojazd, musiał zmierzyć się z pewnymi barierami, bo – mimo starań pracowników starostwa – system miał ograniczone możliwości techniczne. Tymczasem, gwałtownie zaczęła wzrastać liczba samochodów, które należy odnotować w ewidencji i tym samym gwałtownie zaczęły wydłużać się kolejki w urzędzie.

Ponad to, od tego roku odgórnie wprowadzono „instytucję zbycia i nabycia pojazdów”, która nakłada zarówno na sprzedającego, jak i kupującego pojazd obowiązek zgłoszenia tego faktu w urzędzie. Zadań realizowanych przez wydział komunikacji zaczęło zatem przybywać.

Wprowadzony  system biletowania był wprawdzie przydatny, ale okazało się jednak, że to nie rozwiązało wszystkich problemów.

– Jedni i tak musieli czekać w kolejce, co w dobie obostrzeń związanych z pandemią było  rozwiązaniem niewystarczającym. Inni odchodzili „z kwitkiem”, bo akurat skończył się limit przyjęć w danym dniu. A takie limity są konieczne, bo wystarczy dodać, że tylko w miesiącu czerwcu br. liczba spraw, którymi zajmowaliśmy się, wyniosła ok. 4 tysiące. Czyli, dziennie obsługiwaliśmy ponad 200 osób – mówi Janusz Haluk, dyrektor Wydziału Komunikacji, Dróg i Transportu Starostwa Powiatowego w Rzeszowie.

Sprawnie i profesjonalnie

J. Haluk wyjaśnia, że po wprowadzeniu internetowej rezerwacji sytuacja zmieni się diametralnie, ponieważ petent będzie odtąd umawiany na konkretny dzień i godzinę. Wstępnie zakłada się, że na wizytę, podczas której będzie można załatwić wszystkie sprawy związane z rejestracją pojazdów i prawem jazdy, zainteresowany będzie czekał (w zależności od kolejki) maksymalnie do 14 dni.  Rezerwacji terminu można  dokonać internetowo (adres strony:http://kolejka.powiat.rzeszow.pl/#/group ), telefonicznie pod numerem 17 867 18 07  oraz osobiście w Biurze Obsługi Klienta mieszczącym się na parterze budynku Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego.

– Każde skuteczne rozwiązanie usprawniające działania służb powiatowych jest dla nas wyjątkowo ważne, ponieważ zależy nam, aby mieszkańcy Powiatu Rzeszowskiego obsługiwani byli tak, jak na to zasługują, czyli: sprawnie i profesjonalnie. Dodać należy, że nie wykluczamy kolejnych usprawnień w wydziale komunikacji, które będą praktyczne i przydatne.

Dodaj komentarz