Rozlicz PIT-a w centrum handlowym w Rzeszowie

 Już w najbliższy piątek i sobotę możesz wysłać swój PIT podczas zakupów. 6 i 7 kwietnia w godz. 12.00-20.00 na wyznaczonych stanowiskach informacyjnych w galeriach w całej Polsce pracownicy urzędów skarbowych będą czekać na osoby składające roczną deklarację podatkową.

Wyjaśnią wątpliwości związane z wypełnieniem PIT czy korzystaniem z ulg podatkowych i odliczeń, a co najważniejsze – pomogą wypełnić PIT i wysłać go elektronicznie bezpośrednio do urzędu skarbowego. Podatnicy otrzymają także urzędowe potwierdzenie odbioru zeznania (UPO).

Ministerstwo Finansów organizuje już jedenasty raz kampanię Szybki PIT. Dla podatników przygotowano wiele ułatwień, które pomogą im złożyć roczny PIT. Będą to, jak co roku, m.in. wydłużone godziny pracy i dyżury telefoniczne ekspertów, a także punkty rozliczeń w galeriach handlowych.

W dniach 6 – 7 kwietnia 2018 r. w najpopularniejszych centrach handlowych w największych miastach w Polsce będą czynne punkty rozliczeń PIT. Dzięki nim każdy podatnik w przerwie między zakupami będzie mógł wysłać swój PIT przez internet.

Drugi Urząd Skarbowy w Rzeszowie organizuje w tych dniach punkt rozliczeń w Galerii „Nowy Świat” (ul. Krakowska 20), który będzie czynny w godzinach 12 – 20.

Takie same specjalne stanowiska komputerowe dla osób wysyłających elektronicznie PIT będą działać w urzędach skarbowych przez cały okres rozliczeniowy, czyli do 30 kwietnia br.

12, 19 i 26 kwietnia w Ministerstwie Finansów odbędą się dyżury telefoniczne, w czasie których eksperci odpowiedzą na pytania podatników dotyczące rozliczenia rocznego.

21 kwietnia w Drugim Urzędzie Skarbowym w Rzeszowie zaplanowany jest „Dzień otwarty” (od godziny 9 do 13), w trakcie którego będzie można uzyskać informacje w zakresie rozliczenia rocznego oraz złożyć zeznanie, w tym oczywiście również drogą elektroniczną.

26 i 27 kwietnia – czyli pod koniec okresu na składanie PIT, kiedy w urzędach panuje wzmożony ruch, wszystkie urzędy skarbowe w Polsce będą pracować dłużej.

Kampanię będzie wspierać strona www.szybkipit.pl, gdzie podatnicy znajdą wszystkie informacje potrzebne do złożenia PIT, m.in. instrukcje i broszury informacyjne. Działania będą prowadzone również na profilu FB akcji.

Sprawdź, czy również w twojej galerii handlowej będą czekać pracownicy urzędów skarbowych (plik xlsx 19 KB)

Co będzie potrzebne do rozliczenia PIT

Z bezpłatnej pomocy urzędników może skorzystać każdy podatnik. Wystarczy mieć ze sobą rozliczenie PIT-11, które otrzymujemy od pracodawców lub inne dokumenty, które świadczą o uzyskanych dochodach w 2017 r. Jeśli chcemy skorzystać z ulg podatkowych, to należy również pamiętać o dokumentach, które potwierdzają wydatki do odliczenia. Bardzo ważne jest też, aby mieć ze sobą zeszłoroczne rozliczenie PIT (za 2016 r.) lub dokładną kwotę przychodu uzyskanego w 2016 r. Będzie to potrzebne do identyfikacji danych w systemie e-Deklaracje.

Uwaga! Na stanowiskach w galeriach handlowych urzędnicy nie będą przyjmować zeznań podatkowych PIT w formie papierowej.

Twój PIT może rozliczyć urząd skarbowy

Od ubiegłego roku podatnicy mogą korzystać z nowej formy rozliczenia z urzędem skarbowym. Wystarczy złożyć online wniosek PIT-WZ, a urząd skarbowy sam przygotuje zeznanie podatkowe na podstawie danych, które posiada. To najprostszy, najszybszy i najpewniejszy sposób rozliczenia dochodów. W PIT-WZ podatnik przekazuje urzędowi informacje o korzystaniu z odliczeń od podatku lub dochodu, np. z tytułu przysługującej ulgi na dzieci, wydatków na cele rehabilitacyjne, podwyższonych kosztów uzyskania przychodów czy przekazaniu 1% podatku na rzecz wybranej organizacji pożytku publicznego. Również ten wniosek będzie można złożyć w centrach handlowych.

Dodaj komentarz